سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میزان وام بازنشستگان سال 95

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه وام بازنشستگان در نیمه دوم سال عملیاتی می‌شود، گفت: رایزنی‌هایی در حال انجام است تا رقم 250 هزار فقره وام امسال هم افزایش یابد. برای افزایش مبلغ وام دو میلیون تومانی نیز پیشنهاداتی مطرح شده است.عباس رشیدی به پرداخت وام به بازنشستگان تا سقف دو میلیون تومان با بازپرداخت 36 ماه و سود چهار درصد اشاره کرد و گفت: در سال 94 تعداد 250 هزار فقره وام در نظر گرفته شد که اغلب این تعداد وام با هماهنگی‌هایی که انجام شد از سوی بانک صادرات پرداخت شده است. البته در گذشته تنها به 50 تا 60 هزار نفر بازنشسته وام داده می‌شد که در سال 93 این رقم به یکباره به 200 هزار فقره وام رسید که افزایش قابل توجهی داشت.

رشیدی افزود: برای سال جاری نیز با توجه به اینکه وام در نیمه دوم سال عملیاتی می‌شود، رایزنی‌هایی در حال انجام است تا رقم 250 هزار فقره وام امسال هم افزایش یابد. برای افزایش مبلغ وام دو میلیون تومانی نیز پیشنهاداتی مطرح شده است اما با توجه به محدودیت‌های قانونی و منابع بانک، هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

 

مبلغ وام بازنشستگان 95

 

مدیرکل اجتماعی فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه درباره خدمات بیمه‌های عمر و حوادث برای بازنشستگان کشوری اظهار کرد: در خدمات بیمه عمر و حوادث، با فوت بازنشسته، غرامت فوت به مبلغ سه میلیون تومان پرداخت شود البته در سال گذشته پیشنهادی به دولت ارائه شد تا هزینه این خدمت افزایش یابد.

وی افزود: خوشبختانه با افزایش سقف بیمه عمر به پنج میلیون تومان موافقت شده که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

رشیدی همچنین به برنامه سفرهای بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم فرهنگ گردشگری را توسعه دهیم. اقتضای سن بازنشستگی سفر کردن است و باعث آرامش بازنشستگان می‌شود. در سال جاری حجم سفرها به 120 هزار سفر افزایش یافت. به منظور رفاه حال و ایجاد انگیزه ، سهمیه کمک هزینه سفر بازنشستگان در سال جدید از دو به سه سفر افزایش یافته است و در سال جدید مبلغ کمک هزینه صندوق بازنشستگی به ازای هر بازنشسته و همراه مبلغ 3 میلیون ریال (جمعاً 6 میلیون ریال) در هر سفر است که در گذشته این مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان بود.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بانشستگی کشوری ادامه داد: کمک هزینه سفر به عتبات عالیات برای هر بازنشسته و یک نفر همراه 12 میلیون ریال پرداخت خواهد شد. در سال گذشته حدود 100 هزار بازنشسته از این تسهیلات استفاده کردند و بازنشستگان در شهرهای مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir و یا دفاتر کانون‌ها و مدیریت‌های این صندوق در مراکز استان‌ها، از این تسهیلات استفاده کنند.

منبع : isna.ir