سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هشتاد هزار واحد تولیدی کوچک در ایران


خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کارخانه «ارج» از آن دسته از واحدهایی است که در دولت قبل تعیین تکلیف شده بود.

علی یزدانی اظهار کرد: به‌طور متوسط 19 درصد از واحدهای صنایع کوچک و متوسط کشور در مجموع راکد و تعطیل هستند. اگر چه این رقم در برخی استان‌ها بیشتر از 19 و در برخی‌ استان‌ها زیر 19 درصد است.

وی با بیان اینکه برخی شهرک‌های صنعتی واحدهای تعطیل آنها بسیار ناچیز است، افزود: در حال حاضر شهرک‌ها و نواحی صنعتی در کشور وجود دارند که بیش از 90 درصدشان فعال‌ هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فعال و غیرفعال بودن واحدها به نوع فعالیت و تولید آنها وابسته است، خاطرنشان کرد: تولیدات برخی از این واحدهای تولیدی و صنعتی از بازار خوبی در سطح ملی و بین‌المللی برخوردارند؛ لذا در این شرایط آسیب زیادی ندیدند.

یزدانی از پیش‌بینی مشوق‌هایی برای واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: وزارتخانه برای اعطای تسهیلات نیز اولویت را به واحدهایی داده که از بازار خوبی در داخل یا خارج برخوردارند.

فعالیت بیش از 80 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط

وی با بیان اینکه بخش عمده واحدهای صنعتی کشور در حوزه صنایع کوچک و متوسط تعریف می‌شوند، اضافه کرد: در سطح کشور بیش از 80 هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط داریم.

ادامه مطلب...

گروه لیان آهنگساز فیلم جاده کمکی

خبرگزاری صبا: همزمان با صدور پروانه نمایش ، نام فیلم احسان عبدی پور تغییر کرد.

سمیرا علایی مدیرتولید فیلم سینمایی «جاده کمکی» با اعلام این خبر افرود : جلوه های ویژه بصری فیلم توسط شهاب نجفی تکمیل شده است و اصلاحاتی نیز در فیلم صورت گرفته است.


همچنین آهنگسازی فیلم توسط محسن شریفیان «گروه لیان» به پایان رسیده است.

زمان اکران فیلم نیز به زودی اعلام می گردد.

ادامه مطلب...

بررسی طاها زارعی در لیگ دسته دوم

کاپ: طاها زارعی دروازبان تیم های پایه استقلال و سایپا تهران  دو، سالی است در پرتغال به سر می برد.

زارعی برخلاف چیزی که گفته می شود در تیم اسپورتینگ لیسبون بازی نکرده است. او بعد از رفتن به پرتغال، عضو تیم ناوال شد و بعد از مدتی به تیم لژیون پرتغال در لیگ دسته دوم پرتغال رفت.

او در این تیم دروازبان دوم بود و در مجموع مسابقات لیگ و حذفی، 5 بار به میدان رفت و 337 دقیقه بازی کرد. او 6 گل هم در این بازی ها دریافت کرد و دو کلین شیت را هم به ثبت رساند.

اکتشاف شدن الکل در فضا

 دانشمندان موفق به کشف مولکول آلی الکل متیلیک(متانول) در صفحه پیش سیاره‌ای TW شدند. به نقل از Astrophysical Journal ، این اولین بار است که محققان این ماده را در یک صفحه سیاره ساز شناسایی می‌کنند.تشخیص این ماده به ستاره شناسان در درک فرآیندهای شیمیایی که طی شکل گیری منظومه‌های سیاره‌ای رخ داده و در نهایت به ایجاد مواد اولیه تشکیل دهنده لازم برای حیات منجر می شود، کمک می‌کند.

 

صفحه گازی اطراف ستاره جوانTW Hydrae  نزدیک‌ترین نمونه شناخته شده به زمین بوده و در فاصله تنها حدود 170 سال نوری با آن فاصله دارد. به این ترتیب یک هدف ایده آل برای ستاره شناسان در جهت بررسی این صفحات است.

دانشمندان بر این باورند که این سیستم شباهت‌های زیادی با منظومه شمسی طی زمان شکل گیری خود در 4 میلیارد سال قبل دارد.

 

یک گروه از ستاره شناسان برای بررسی مواد شیمیایی صفحه گازی TW Hydrae ، از آرایه بزرگ میلیمتری/ زیرمیلیمتری آتاکاما (ALMA)  که قدرتمند‌ترین رصدخانه موجود  برای نقشه برداری از ترکیب شیمیایی و انتشار گاز سرد در صفحات نزدیک است، استفاده کردند.
ALMA  برای اولین بار توانسته تا اثر انگشت الکل متیلیک گازی، یا متانول (CH3OH) را در یک صفحه گازی بیابد. متانول که از متان مشتق شده یکی از بزرگترین مولکولهای آلی پیچیده بوده که تا به امروز در صفحات گازی شناسایی شده است. شناسایی حضور این ماده در اجسام پیش سیاره‌ای نشان دهنده یک نقطه عطف برای درک چگونگی مولکول‌های آلی هستند که در سیارات نوپا وجود دارند.

علاوه بر این، متانول نقش حیاتی در ایجاد مواد شیمیایی آلی غنی مورد نیاز برای زندگی ایفا می‌کند.

کشف کردن الکل در فضا

تصویر واضح تهیه شده توسط ALMA به ستاره شناسان این امکان را می‌دهد تا متانول گازی را در سرتاسر دیسک TW Hydrae ترسیم کرده و علاوه بر شناسایی مسیر انتشار، یک الگوی حلقوی مانندی را نیز  کشف کنند.

تشخیص اولیه  متانول در صفحه پیش سیاره ای به این معناست که هم اکنون میتوان فعل و انفعالات شیمیایی یخی را در صفحات مورد بررسی قرار داد و مسیر برای انجام پژوهش‌های آینده در مورد شیمی آلی پیچیده در محل تولد سیاره‌ای هموار می شود.

محققان این پژوهش بر این باورند که اکنون برای کشف حیات در سیارات فراخورشیدی دارای یک ابزار و فاکتور نیرومند هستیم.

منبع : alef.ir


میزان وام بازنشستگان سال 95

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه وام بازنشستگان در نیمه دوم سال عملیاتی می‌شود، گفت: رایزنی‌هایی در حال انجام است تا رقم 250 هزار فقره وام امسال هم افزایش یابد. برای افزایش مبلغ وام دو میلیون تومانی نیز پیشنهاداتی مطرح شده است.عباس رشیدی به پرداخت وام به بازنشستگان تا سقف دو میلیون تومان با بازپرداخت 36 ماه و سود چهار درصد اشاره کرد و گفت: در سال 94 تعداد 250 هزار فقره وام در نظر گرفته شد که اغلب این تعداد وام با هماهنگی‌هایی که انجام شد از سوی بانک صادرات پرداخت شده است. البته در گذشته تنها به 50 تا 60 هزار نفر بازنشسته وام داده می‌شد که در سال 93 این رقم به یکباره به 200 هزار فقره وام رسید که افزایش قابل توجهی داشت.

رشیدی افزود: برای سال جاری نیز با توجه به اینکه وام در نیمه دوم سال عملیاتی می‌شود، رایزنی‌هایی در حال انجام است تا رقم 250 هزار فقره وام امسال هم افزایش یابد. برای افزایش مبلغ وام دو میلیون تومانی نیز پیشنهاداتی مطرح شده است اما با توجه به محدودیت‌های قانونی و منابع بانک، هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

 

مبلغ وام بازنشستگان 95

 

مدیرکل اجتماعی فرهنگی صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه درباره خدمات بیمه‌های عمر و حوادث برای بازنشستگان کشوری اظهار کرد: در خدمات بیمه عمر و حوادث، با فوت بازنشسته، غرامت فوت به مبلغ سه میلیون تومان پرداخت شود البته در سال گذشته پیشنهادی به دولت ارائه شد تا هزینه این خدمت افزایش یابد.

وی افزود: خوشبختانه با افزایش سقف بیمه عمر به پنج میلیون تومان موافقت شده که امیدواریم به زودی اجرایی شود.

رشیدی همچنین به برنامه سفرهای بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم فرهنگ گردشگری را توسعه دهیم. اقتضای سن بازنشستگی سفر کردن است و باعث آرامش بازنشستگان می‌شود. در سال جاری حجم سفرها به 120 هزار سفر افزایش یافت. به منظور رفاه حال و ایجاد انگیزه ، سهمیه کمک هزینه سفر بازنشستگان در سال جدید از دو به سه سفر افزایش یافته است و در سال جدید مبلغ کمک هزینه صندوق بازنشستگی به ازای هر بازنشسته و همراه مبلغ 3 میلیون ریال (جمعاً 6 میلیون ریال) در هر سفر است که در گذشته این مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان بود.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی صندوق بانشستگی کشوری ادامه داد: کمک هزینه سفر به عتبات عالیات برای هر بازنشسته و یک نفر همراه 12 میلیون ریال پرداخت خواهد شد. در سال گذشته حدود 100 هزار بازنشسته از این تسهیلات استفاده کردند و بازنشستگان در شهرهای مختلف می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir و یا دفاتر کانون‌ها و مدیریت‌های این صندوق در مراکز استان‌ها، از این تسهیلات استفاده کنند.

منبع : isna.ir